Benoa Bali Indonesie - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Joke en Herman - WaarBenJij.nu Benoa Bali Indonesie - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Joke en Herman - WaarBenJij.nu

Benoa Bali Indonesie

Blijf op de hoogte en volg Joke en Herman

23 Oktober 2012 | Indonesië, Benoa

Tweede dag in Benoa. Lekker geslapen. Buiten aan het strand ontbijt gehad. En daarna even op het strand gelegen.Vroeg in de middag wilden wij gaan Dive Walken. Wat is dat nu weer.Ik hoor het jullie denken. Je krijgt een grote glazen bol over je hoofd, verzwaarde schoenen aan. En dan ga je 8 meter onderwater een wandeling maken. Nee het is geen duiken. Helaas konden wij er niet aan meedoen, mijn astma en Hermans hart waren te risicovol.

Het alternatief was met een boot met glazen bodem, naar het schildpaddeneiland. Dat hebben wij gedaan. Op bepaalde plaatsen ging het bootje langzaam varen. Daar was het koraal te zien. We zagen ook veel zeesterren, zelfs blauwe.


Na vijftien minuten waren wij bij de schildpadden. Vanuit het bootje, een klein stukje door het water baden, dan ben je er. Gelijk werden wij opgevangen door een gids die ons rondleide. Denk je dat de schildpadden in de natuur rondlopen, maar nee. Het grootste schildpad 63 jaar oud zat in een betonnen bak van 4x4 meter. Een prachtig beest, waar je ook mee op de foto gaat.

Er waren nog wat andere soorten. Ik vond het verschrikkelijk dat ze zo moesten leven.

Even later kreeg ik een slang om mijn nek. Zijn bekje was vastgeplakt met plakband. S'avonds werd dat er weer afgehaald. Jammer dat het zo moet. Wij proberen wat foto`s te plaatsen.

Nadien nog een heerlijk drankje gedronken . Een kokosnoot. Helemaal vers. Hermsn natuurlijk niet , te vreeemd. Het is geen melk wat in de kokosnoot zat maar heerlijk vruchtsap.

De boottocht was geweldig , in een open bootje met 30 graden en een windje op het water.

Ik hoop dat dit verslag gepubliceerd kan worden met wat foto`s. Liefs van ons vanuit een tropisch eiland.
Herman en Joke

  • 29 Oktober 2012 - 09:01

    Ton En Ans:

    Hoi daar, wat leuk met die boot. Jammer dat die schildpadden niet vrij mogen rondlopen. En dan die slang, dat lijkt mij niet fijn zelfs niet met een dichtgeplakte bek. Heeft Herman dat ook gedaan? De foto's staan niet op de site, tenminste ik kan ze niet vinden. Ben benieuwd wat jullie nog meer beleefd hebben.Bij ons wordt het steeds kouder en zelfs al de auto moeten krabben. Wij willen ook zon en warmte.
    Ans

  • 29 Oktober 2012 - 21:50

    Chris:

    lijkt me mooi om zo onderwater te kunnen wandelen. En dan nog zo diep 8 meter. Jullie maken wat mee. Jammer dat je niet alles kan doen, maar er komen vast nog meer verrassingen. Ik hoor wel weer. Wij genietn nu lekker van een paar daagjes Keulen . De DOM van Keulen is ook een wonder op zich. z groot en zo veel details in steenhouwerswerk. we zijn helemaal naar boven geweest, maar dan merk ik ook wel dat ik geen 30 meer ben.
    Nou we kijken uit naar jullie volgend avontuur.
    groetjes Wilma en Chris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Benoa

Droomreis

Bali en backpacken met de scootmobiel door Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2013

terugkomst in Nederland

02 Januari 2013

1 januari

02 Januari 2013

31 december

01 Januari 2013

28 December

01 Januari 2013

27 December
Joke en Herman

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 12711

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 06 Januari 2013

Droomreis

Landen bezocht: