15 December - Reisverslag uit Horrelville, Nieuw Zeeland van Joke en Herman - WaarBenJij.nu 15 December - Reisverslag uit Horrelville, Nieuw Zeeland van Joke en Herman - WaarBenJij.nu

15 December

Blijf op de hoogte en volg Joke en Herman

21 December 2012 | Nieuw Zeeland, Horrelville

Van Invercarcill naar Blaclutha

Een rit door het zuiden van het zuiden eiland. Het lijkt een beetje op het noorde eiland. De natuur is mooi en onderweg gestopt om naar zeeleeuwen te kijken die hier langs de zee op het strand liggen.

Je kunt zo naar ze toe lopen. Maar de borden die geplaatst zijn , daarop vragen ze of je tien meter afstand wilt houden van de dieren.zodat ze zich niet bedreigt voelen.

Ze liggen heerlijk te zonnen en draaien zich af en toe eens om. Gooien met hun vinnen wat and over zich heen en bekijken ons niet. Maar slapen weer verder. Het zijn grote dieren. En ze kunnen zich snel verplaatsen.dat verwacht je niet. Ook hier geen hekken.

Hierna gaan wij naar de pinguïns in de curio bay. Daar leeft een colonie pinquins waar je bij kunt kijken als ze aan het strand komen, ook zonder hek.

Maar helaas , na een tijdje gewacht te hebben was er nog steeds geen pinquin te zien. Later hoorde wij dat ze s'avonds tussen zeven en acht uur aan wal zouden komen. Net voor het donker wordt.

Zes km verder is de .catherdraal Cave
Maar ook die bleek dicht. Het water aan zee was al te hoog gestegen dat je de grot niet meer in kon.het uitzicht was er niet minder om.

Verderop hebben wij de mc Lean Fals en de Hoefijzer Fals gezien . Mooie watervallen waar je nooit genoeg van kan krijgen. Ze verschillen zoveel van elkaar.

Een mooie dag met veel indrukken
Morgen verder.

• 21 December 2012 - 11:52

Arianne En Leon :

Hoi joke en Herman.

Fijn dat jullie heel veel hebben gezien en uit de berichten te lezen is het ook allemaal mooi .En wat vliegt de tijd, geniet nog van de laatste weken en bij deze wensen wij jullie fijne kerstdagen en een gezond 2013 toe.

Veel liefs van.

Arianne en Leon en natuurlijk ook de jongens